Hoewel het niet nieuw is, ben ik vaak verrast door de manier waarop bloggers sociale media gebruiken en misbruiken.

Ieder van ons heeft zijn eigen blogreis en we gebruiken verschillende tools op onze eigen unieke manier. Toch zijn er nog steeds nogal wat veelgemaakte fouten die ik bloggers blijf zien maken als ze met sociale media werken.

Deze fouten hebben het potentieel om uw sociale media-ervaring tot een worsteling te maken, zo niet u er helemaal van af te brengen. Maar als u er na verloop van tijd mee doorgaat, kunnen ze uw merk en uw blog aanzienlijk schaden.

Denk er eens over na: sociale media zijn een zeer openbare ruimte, misschien zelfs meer openbaar dan uw blog. Hoewel we ons er misschien niet van bewust zijn, hebben we elke keer dat we een statusupdate op een sociaal netwerk maken, het potentieel om een enorm publiek te bereiken van mensen die we niet kennen door anderen die onze berichten delen.

Dat kan gebeuren, of de berichten nu goed of slecht zijn, ten goede of ten kwade.

Kijk eens naar deze 15 fouten, die absoluut de verkeerde boodschap afgeven. Laat het me dan in de reacties weten als je een van deze fouten maakt.

1. Sociale media gebruiken als uitzendmedia
We weten allemaal dat sociale media een hulpmiddel voor betrokkenheid zijn, maar hoeveel van ons behandelen het op die manier?

Wat is uw verhouding tussen “uitgezonden” updates en directe, persoonlijke updates die andere gebruikers individueel aanspreken? En aan wie zijn die directe updates – vrienden en familie en mensen bij wie u zich ‘veilig’ voelt, of zoekt u nieuwe contacten, lezers en anderen in uw niche?

Zorg ervoor dat u weet hoe u uw berichten kunt socialiseren voor maximaal effect EN de 10 regels voor betrokkenheid bij sociale media.

2. Reageert niet op contacten
Hoewel je misschien niet met iedereen op elk sociaal netwerk in contact wilt komen, moet de blogger die een online aanwezigheid wil opbouwen, zich concentreren op het reageren op contacten van anderen op sociale media.

Het is ideaal om reacties van één woord te vermijden: zoek naar manieren om op een natuurlijke en gemakkelijke manier contact te leggen met elke persoon die je benadert, en je zult echte voordelen zien van sociale media.

3. Je niet aansluiten bij je lezers op de netwerken die ze gebruiken
Waar komen uw gebruikers online samen? Welke netwerken gebruiken ze? Zit je op die netwerken, of wacht je omdat je denkt dat je niet genoeg tijd of energie hebt om een nieuw netwerk aan te pakken?

Nog niet zo lang geleden begon ik met het ontwikkelen van de dPS-aanwezigheid op Pinterest, en ik heb nooit meer achterom gekeken. Hoewel er nergens een perfecte tijd voor is, kan het weglaten van een sociaal netwerk waar uw publiek actief is, betekenen dat u geld op tafel laat liggen – of dat lezers buiten de lus blijven!

4. Geen volg- en deelknoppen aanbieden op uw inhoud
Biedt u lezers op uw berichtpagina’s de mogelijkheid om het bericht op sociale netwerken te delen en u op die netwerken te volgen?

Het een of het ander aanbieden is beter dan niets, maar het is belangrijk om beide aan te bieden. Natuurlijk kunnen uw volgknoppen verschijnen op een locatie die overal in uw blog wereldwijd beschikbaar is, zoals in de koptekst of zijbalk. Maar zorg ervoor dat gebruikers beide opties hebben.

5. Je lezers niet volgen of bevrienden
Als een lezer contact met je opneemt op sociale media, volg je hem dan?

Hoewel het volgen van enorme aantallen mensen overweldigend kan zijn, als je net begint met een nieuw netwerk, is contact maken met degenen die contact met je opnemen een geweldige manier om het meeste uit het medium te halen en een idee te krijgen van wat je lezers doen op dat netwerk.

6. Niet volgen of bevrienden met branchecontacten
Contact maken met mensen uit uw bredere niche is een uitstekende manier om op de hoogte te blijven van nieuws en op de radars te komen van anderen die u nog niet hebt ontmoet, maar wiens werk u bewondert.

Wie weet? Misschien volgen ze je terug en delen ze je updates met hun volgers. Maar zelfs als ze dat niet doen, heb je het potentieel om een goed beeld te krijgen van de spelers in jouw niche en hun werk op sociale media.

7. Uw merk niet consistent presenteren op een netwerk
Elke blogger en elk blogmerk heeft een reeks facetten, maar deze moeten zorgvuldig worden beheerd, zelfs samengesteld, als je je volgers een duidelijk beeld wilt geven van wie je bent en waar je voor staat.

Hak en verander de manier waarop u een bepaald netwerk of uw volgers benadert, of uw merk presenteert, en u zou meer kwaad dan goed kunnen doen.

Als u niet zeker bent van uw merk, moet u weten hoe u het merk van uw blog definieert.

8. Je merk niet consistent presenteren op verschillende netwerken
In het verlengde van het vorige punt zul je lezers hebben die je op meerdere netwerken volgen, dus het is belangrijk om jezelf te presenteren en je consequent te gedragen in al je contacten, ongeacht het netwerk.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *